London Paddington Station
London Paddington is een van de Londense Victoriaanse treinstations in de wijk Paddington met dagelijks 70.000 reizigers. Het werd in 1854 gebouwd voor de toenmalige Great Western Railway, naar een ontwerp van Isambard Kingdom Brunel en Matthew Digby Wyatt. Paddington is het eindpunt van Londen voor hogesnelheidstreinen. Het station heeft 13 terminalplatforms waarbij de hal zich uitstrekt over platforms 1 tot 12. Daarnaast zijn er ook Metro’s en een Crossrail. Het heeft een hoofdgebouw in een boogvorm waarbij de ribben van smeedijzer zijn gemaakt.
Een uitgebreide renovatie die in 2009 begon, zal het verouderde glazen dak uit 1961 van het station herstellen om natuurlijke verlichting en beschutting te bieden aan de platforms. Het project omvat ook het opknappen van de platforms, het repareren van de bestaande structuren, het bouwen van een netwerk van bruggen en looppaden en het installeren van nieuwe mechanische en elektrische systemen. De stationsconstructie is gepland om te beginnen in 2012 met de voltooiing in 2017. De restauratie kost naar schatting 40 miljoen euro.